Sunnere julesnacks

Førjulstiden kan være hektisk og i hektiske tider er det ekstra viktig å sørge for at kroppen får riktig påfyll. Her får du oppskrifter på litt sunnere julesnacks både du og kroppen din nyter godt av.

Energikuler med pepperkakesmak

Energikuler med pepperkakesmak

Disse små energikulene er næringsrike og smaker av deilige pepperkaker. Perfekt når det går litt for lang tid mellom måltidene.

Få oppskriften
Nøttekjeks med sjokolade og tørket bringebær

Nøttekjeks med sjokoladetrekk og bringebær

Fyldige kjeks med smak av nøtter, dyppet i sjokolade og drysset over med syrlige bringebær. Ypperlig når du vil ha noe godt å nyte til en kopp kaffe eller te.

Slik gjør du
gulrotkakekjeks

Havrekjeks som smaker gulrotkake

Denne havrekjeksen kombinerer det beste fra to verdener: smaken av deilig gulrotkake og mettende havregryn. Supre å ha med seg på tur, eller om du vil ha noe godt til kaffen som varer litt lenger.

Få oppskriften her
sunne sjokoladekuler
Sjokoladekuler med avokado

Avokado inneholder ikke bare mye av det umettede fettet kroppen vår trenger mer av, det har også en ganske nøytral smak – noe som gjør at den for eksempel passer godt når man vil lage litt sunnere sjokoladekuler. Disse er laget med kokesjokolade og revet appelsin, perfekt for førjulskosen.

Få hele fremgangsmåten her
sunnere marsipan med sjokoladetrekk

Sunnere marsipan med sjokoladetrekk

Marsipan er en ekte juleklassiker og selv om det er kaloririkt så er mandler også en fin kilde til sunt fett. Denne oppskriften er for deg som gjerne vil spise litt mindre sukker.

Få oppskriften her
Appelsinscones med tranebær

Appelsinscones med tranebær

Disse appelsinsconsene går raskt å slenge sammen og er perfekte når man vil ha noe å kose seg med til tekoppen eller om du venter besøk.

Slik gjør du