Mills satser på grønne produkter

Mills vil gi forbrukerne flere grønne valg, og utvider satsningen på produkter med plantebaserte og veganske råvarer. Hele 81 prosent av råvarene i Mills’ produkter er i dag plantebaserte.

– Stadig flere tenker både på helse, miljø og bærekraft når de velger hva de skal spise. Som et svar på denne etterspørselen, utvider vi nå produktseriene Plantego’ og Vita Hjertego’ med flere nye, smakfulle varianter som forbrukerne kan spise med god samvittighet, sier Karine Sveli, Merkevaresjef for Plantego’.

 

Pålegg med opptil 98 prosent grønnsaker
Plantego’ er en ny produktserie som kom på markedet tidligere i år, serien skal gjøre det enkelt å spise litt grønnere og inneholder utelukkende veganske råvarer. Nå lanseres tre nye grønnsakspålegg som inneholder fra 89 til 98 prosent grønnsaker, med smakene avokado og kikerter, rødbete og kikerter, samt grillet paprika og kikerter. I tillegg lanseres et økologisk peanøttsmør laget av hele 99,4 prosent peanøtter.

 

Smaksgaranti for skeptikere
Også i Vita Hjertego’-serien forsterker Mills sin plantebaserte satsning. Nye Vita Grønnsakspostei er en postei helt uten kjøtt, laget med kikerter, gulrot og brokkoli.

– Vi har stor tro på grønnsaksposteien, men forstår at forbrukerne kan være skeptiske til en helt ny form for produkt. Derfor har vi smaksgaranti, slik at selv de usikre kan ta sjansen på å prøve.

 

Flere hjertegode produkter
I høst utvides Vita Hjertego’-serien også med rødbetesalat, rekesalat og italiensk salat. Disse variantene inneholder 51 prosent mindre fett enn andre tilsvarende påleggssalater. Produktene i Vita Hjertego’-serien har et høyt innhold umettet fett fra planteoljer, og er merket med LHL-logoen.

– Hjertego’-produkter er et smakfullt og hjertegodt alternativ. Når du erstatter mettet med umettet fett, og har et variert kosthold og en sunn livsstil, bidrar du til å opprettholde normale kolesterolverdier, sier Marte Byfuglien Ernæringsfysiolog i Mills.

Alle produktene produseres ved Mills’ fabrikker i Drammen.