Nyheter

Dette er nyvinningene fra Mills i 2016

16.02.16
Melange med smak av smør, en enda sunnere kaviar og kalde sauser fra Sverige er blant nyhetene fra Mills som lanseres under årets første produktslipp i dagligvarehandelen

– Foreldrenes bekymringer er blitt et samfunnsproblem

19.11.15
2 av 3 mødre er bekymret for at barna skal utvikle et usunt eller anstrengt forhold til mat og kropp. Over halvparten av fedrene bekymrer seg også. Det viser en ny undersøkelse gjennomført av Respons Analyse. 543 foreldre med barn under 18 år har svart på den ferske undersøkelsen, som også viser at foreldre og venner er de aller sterkeste påvirkerne i barnas liv når det gjelder matholdninger

Delikat lanserer Eggesalat

14.09.15
Ny påleggsalat kommer nå i butikkene 15. september. Delikat Eggesalat er laget med egg fra norske høner, Mills majones og knasende gressløk.

– Nå trenger vi matro!

27.05.15
Det går knapt en dag uten at vi blir bombardert med diett-tips og motstridende kostholdsråd fra blogger, medieoppslag og nær omgangskrets. Nå er 8 av 10 nordmenn lei av forvirringen, viser en ny undersøkelse. – Det er på tide å ta matroen tilbake, sier Mills-sjefen.

- Det beste kostholdet er diettfritt

11.05.15
En ny norsk studie viser at små og enkle grep i kostholdet reduserer kolesterolet betraktelig, som gir redusert risiko for hjerte- og karsykdommer. Funnet bekrefter dermed at man fint kan leve og spise som normalt, uten sære dietter, og likevel gjøre noe bra for kroppen sin.

Coleslaw til folket

06.02.15
Pulled pork har vært en av de største it-trendene på matfronten det siste året. Ett av tilbehørene som ofte går hånd i hanske med denne retten er coleslaw, og derfor lanserer nå Delikat sin egen coleslaw i dagligvarehyllen. Delikat coleslaw er stappfull av fristende råvarer, og smaken er syrlig og fin slik den opprinnelig skal være.

Trendy med bulgur og byggryn

06.02.15
I følge Norsk Spisefakta har gryn, korn og bønner blitt en svært populær råvare blant nordmenn og er for tiden i sterk vekst. Derfor vil du nå i februar finne tilbehørsnyhetene Delikat Byggryn og Delikat Bulgur i butikkhyllene. Disse passer perfekt til kylling, fisk og kjøtt, og er et spennende alternativ til den klassiske poteten og risen.

Dansk frokostfavoritt til Norge

06.02.15
Lun, smaksrik leverpostei på godt brød toppet med bacon er selve symbolet på en deilig, dansk frokost. Nå kommer hele Danmarks leverposteifavoritt til Norge.

Nyhetsdryss fra Mills DA

06.02.15
Bulgursalat, dansk leverpostei og coleslaw er bare noen av nyheten Mills DA lanserer under årets største nyhetsslipp fra dagligvarehandelen. Hele ti nyheter skal kjempe om livets rett i butikkhyllen 16. februar, og forventningene hos Mills er høye.

​Delikat er vekstvinner

28.01.15
Med en økning i markedsandeler fra 28 til 60 prosent og dobling i salget på tre år vant Delikat GULL i kategorien VEKST under Annonsørforeningens Effektpris tirsdag.

Mills med nye juleposteier

21.11.14
Mills har tidligere år kun produsert juleposteier på store beger. Nytt av året er juleposteier på mindre beger, med ekstra gode smaker. De nye produktene er Mills Ovnsbakt julepostei toppet med juleskinke og Mills Ovnsbakt julepostei med mer bacon.

1 kr til Hjertesaken

20.11.14
Vita hjertego’ lanserer «1 kr til Hjertesaken», en støtteordning som bevilger midler til forebyggende hjertehelse. For hver solgte Vita hjertego’ Proaktiv vil 1 kr gå til å forskning og grasrotaktiviteter. Totalt 700.000 kr skal deles ut i 2015.

Mills DA med saltoffensiv

29.10.14
Siden 2004 har Mills DA redusert saltinnholdet med 20 prosent. Nå intensiverer selskapet sin saltoffensiv. Frem mot 2018 skal saltforbruket ned ytterligere 20 prosent, som betyr at Mills fjerner mer enn 100 tonn salt fra maten på mindre enn fire år.

Mills DA vinner kompetansepris

16.10.14
Tre av NHOs landsforeninger samarbeider årlig om konferansen Kompetanse for fremtiden, og hvert år deles Kompetanseprisen ut. Prisen går i år til Mills DA som har utmerket seg for sitt kompetansearbeid.

- Sjekk kolesterolet nå

08.09.14
Flere under 45 år får hjerteinfarkt: Mens antall nordmenn som dør av hjerte- og karsykdommer totalt sett synker, øker antallet hjerteinfarkt blant unge under 45 år. – Sjekk kolesterolet nå – du kan være i risikosonen for hjerteinfarkt uten å vite om det, sier Nasjonalforeningen for folkehelsen.

Middelhavssalat fra Delikat

06.08.14
For første gang går Delikat bort fra sine tradisjonelle potetsalater og presenterer noe nytt i butikkhyllen. Middelhavssalaten er laget med en oljedressing fremfor majones eller creme fraiche, og skal fungere som et tilbehør til middagsmaten.

Kraftig vekst for kaviar

03.07.14
Den tradisjonsrike og velkjente norske kaviaren opplever kraftig vekst i kategorien på bakgrunn av innovasjoner og linjeutvidelse. Markedsleder Mills øker sin andel med store tuber og flere varianter.

Større røkte tuber fra Mills

15.04.14
For å forbedre konseptet sitt med røkt kaviar kommer Mills nå med en fornyelse av porteføljen, hvor alle tre variantene; mild røkt, original og ekstra røkt, får samme tubestørrelse.

Delikat lanserer potetsalat med yoghurt

15.04.14
I februar kom helt nye typer påleggssalater i hyllene i norske butikker; Delikat Yoghurt i salat. Nå følger Delikat opp denne lanseringen med en utvidelse av serien inn i potetsalater, perfekt til grillsommeren 2014.

Mills DA hanker inn ny salgsdirektør

02.04.14
Trond Fagerland (40) er ansatt som ny salgsdirektør i Mills DA. Han kommer fra stillingen som nordisk salgsdirektør i Lilleborg International, og har mangeårig erfaring med merkevare- og salgsledelse. I Mills DA skal han ha ansvaret for å lede alt av salg og å bidra til fortsatt lønnsom vekst.

Mills DA vinner prestisjetung pris fra NHO

27.03.14
Forrige uke på temadagen til NHO Mat og Drikke ble Mills DA kåret til «Årets mat- og drikkeprodusent 2014». Prisen ble overrakt av statsråd Sylvi Listhaug.

Mills DA investerer 200 millioner i Fredrikstad-fabrikk

17.02.14
Bygging av nye fabrikkanlegg og satsning på lokale industriarbeidsplasser er sjelden kost i Norge i dag. I Fredrikstad innvier imidlertid den familieeide matvareprodusenten Mills DA torsdag et nytt anlegg som sikrer 35 nye arbeidsplasser og årlig produksjon av 40 000 tonn norske matfavoritter.

ANFO effektpris til Mills DA

31.01.14
På gårsdagens ANFO effekt prisutdeling vant Mills DA og Melange sølv i kategorien SMART, med kampanjen «Verdens sprøeste pepperkake». Det er tredje prisen selskapet mottar for sitt markedsarbeid på kort tid. Med på vinnerlaget er mediebyrået Mindshare, reklamebyrået Futatsu og PR-byrået Apeland.

Mills DA lanserer flere nye produkter i februar

28.01.14
En ny margarin uten melk og soya, yoghurtbaserte påleggsalater og nye begre på hele margarinsortimentet er blant nyheten fra Mills DA dette kvartalet.
Vis flere nyheter