Større røkte tuber fra Mills

For å forbedre konseptet sitt med røkt kaviar kommer Mills nå med en fornyelse av porteføljen, hvor alle tre variantene; mild røkt, original og ekstra røkt, får samme tubestørrelse.

For å forbedre konseptet sitt med røkt kaviar kommer Mills nå med en fornyelse av porteføljen, hvor alle tre variantene; mild røkt, original og ekstra røkt, får samme tubestørrelse.

-Som markedsleder føler vi et ansvar for å utvikle kategorien og hele tiden ha fokus på forbedringer, både for kunde og forbruker. Våre undersøkelser viste at smak er viktig for forbruker og at røking er den viktigste smaksfaktoren på kaviar. Derfor introduserte vi to nye varianter i fjor; en mild røkt og en ekstra røkt kaviar. Sammen med disse kom også røkeskalaen som på en enkel måte skal forklare forbruker hvor kraftig smak produktet har, sier Cecilie Seim, produktsjef for Mills kaviar.

Etter at Mills introduserte røkekonseptet i februar 2012 har det skapt vekst både for Mills og kategorien.

-De nye variantene er godt likt og vi har fått mange henvendelser fra forbrukere som liker produktet og ønsker seg en større tube på ekstra røkt. For å forbedre vårt konsept kommer vi derfor med en fornyelse av vår portefølje hvor alle tre variantene; mild røkt, original og ekstra røkt, nå har samme tubestørrelse, fortsetter Cecilie Seim.

I tillegg til å møte forbrukers etterspurte behov tror Mills dette vil bedre kommunikasjon av røkegraden slik at det skal bli lettere for forbruker å finne sin favoritt i hyllen.


Lignende nyheter

Dette er nyvinningene fra Mills i 2016

16.02.16
Melange med smak av smør, en enda sunnere kaviar og kalde sauser fra Sverige er blant nyhetene fra Mills som lanseres under årets første produktslipp i dagligvarehandelen

– Foreldrenes bekymringer er blitt et samfunnsproblem

19.11.15
2 av 3 mødre er bekymret for at barna skal utvikle et usunt eller anstrengt forhold til mat og kropp. Over halvparten av fedrene bekymrer seg også. Det viser en ny undersøkelse gjennomført av Respons Analyse. 543 foreldre med barn under 18 år har svart på den ferske undersøkelsen, som også viser at foreldre og venner er de aller sterkeste påvirkerne i barnas liv når det gjelder matholdninger

Delikat lanserer Eggesalat

14.09.15
Ny påleggsalat kommer nå i butikkene 15. september. Delikat Eggesalat er laget med egg fra norske høner, Mills majones og knasende gressløk.

– Nå trenger vi matro!

27.05.15
Det går knapt en dag uten at vi blir bombardert med diett-tips og motstridende kostholdsråd fra blogger, medieoppslag og nær omgangskrets. Nå er 8 av 10 nordmenn lei av forvirringen, viser en ny undersøkelse. – Det er på tide å ta matroen tilbake, sier Mills-sjefen.

- Det beste kostholdet er diettfritt

11.05.15
En ny norsk studie viser at små og enkle grep i kostholdet reduserer kolesterolet betraktelig, som gir redusert risiko for hjerte- og karsykdommer. Funnet bekrefter dermed at man fint kan leve og spise som normalt, uten sære dietter, og likevel gjøre noe bra for kroppen sin.

Coleslaw til folket

06.02.15
Pulled pork har vært en av de største it-trendene på matfronten det siste året. Ett av tilbehørene som ofte går hånd i hanske med denne retten er coleslaw, og derfor lanserer nå Delikat sin egen coleslaw i dagligvarehyllen. Delikat coleslaw er stappfull av fristende råvarer, og smaken er syrlig og fin slik den opprinnelig skal være.